Tulburări pe care le putem trata împreună

Cele mai comune probleme pentru care părinții este indicat să apeleze la centrul nostru:

Este adevarat că fiecare copil își dezvoltă limbajul în modul său propriu, dar există o linie roșie. Spre exemplu, dacă copilul are doi/trei ani și nu spune nici un cuvânt cu sens, atunci acesta este un motiv de îngrijorare.

Recomandarea noastră: Logopedie

O experiență terapeutică în care se folosesc materiale precum lutul, apa, nisipul pictura cu degetele, tehnicile de relaxare, aceste tehnici creative pot sprijinii foarte mult copilul cu dificultăți de atenție.

Recomandarea noastră: Stimulare senzorială

Comportamentele agresivie sunt astăzi des întâlnite la școală sau grădiniță și acest lucru afectează foarte mult integrarea și relațiile sociale. În cadrul atelierului de emoții copilul este ajutat să devină conștient de furia sa, să o cunoască și să o integreze, astfel să evite să îi rănească pe ceilalți.

Recomandarea noastră: Atelier de dezvoltare emoțională

Foarte mulți copii întâmpină dificultăți de a gestiona emoțiile aspect ce le îngreunează foarte mult relațiile cu familia sau cu colegii. Tehnicile creative precum desenul, pictura, modelajul, jocul de rol, poveștile terapeutice ele sprijină foarte mult procesul de identificare și gestionare a emoțiilor.

Recomandarea noastră: Atelier de dezvoltare emoțională

 Copilul se poate confrunta cu dificultăți de separare mai ales la începutul grădiniției sau întâmpină dificultăți de socializare și cooperare cu colegii.

În această situație grupurile de dezvoltare personală sunt cele mai potrivite pentru a facilita relațiile sociale.

Recomandarea noastră: Atelier de adaptare școlară

Este afectată pronunţia unuia sau a mai multe sunete: dislaliile, rinonaliile, dizartria,etc

Recomandarea noastră: Logopedie

bâlbâiala, tahilalia: vorbirea accelerată, bradilalia: vorbirea foarte lentă.

Recomandarea noastră: Logopedie

 „Citim” împreună povești : selectăm o carte cu ilustrații cât mai sugestive, care să arate relația dintre personajele poveștii și oferim ocazia copilului de a adăuga comentarii la poveste în funcție de imaginea privită.

  Folosirea a cât mai multe însușiri ale obiectelor atunci când le menționăm copiilor de ele (de ex: cana mare și roșie)

 Explorarea unor texturi și forme noi. Folosirea plastilinei sau a nisipului kinetic nu sunt bune doar pentru activități ce vizează motricitatea, ci și pentru a ajuta copilul să exprime însușiri ale obiectelor (moale, alunecos, lipicios etc).

 Implicarea copiilor în activități casnice sau realizarea unor  jocuri de rol. Copilul poate fi pus să își strângă jucăriile sau să sorteze haine pe categorii, iar în acest timp să menționeze pașii pe care îi urmează.

Aceste activități pot fi realizate acasă, ca o completare a ședințelor de logopedie la care participă copiii.

Recomandarea noastră: Logopedie

Dislalia afecteaza 10-15% din populatia de varsta prescolara si un procent de 5 – 6% din populatia scolara (scolarul mic). Incidența dislaliei este 1,5 ori mai mare în cazul baieților decât a fetelor. Dislalia este o tulburare de pronunţie ce constă în imposibilitatea emiterii corecte a unuia sau mai multor sunete izolate sau în combinaţii fluente în timpul vorbirii şi constă în deformarea, substituirea, omiterea sau inversarea anumitor sunete în vorbirea spontană şi cea reprodusă. Logopedia poate ajuta copiii să învețe să vorbească mai clar. Acest lucru îi ajută să se simtă mai încrezători și mai puțin reținuți în a comunica cu ceilalți. În terapia de dislalie se folosesc următoarele metode și procedee specifice:

Emiterea – în această etapă se recurge în mod curent la metoda demonstrației articulatorii în fața oglinzii logopedice, la exerciții (articulatorii și fonatorii), la comparație, precum și la metoda derivării sunetului nou din sunete corect emise;

Consolidarea – în această etapă se recurge la metoda exercițiului și a comparației prin efectuarea repetată a unor exerciții cât mai variate, destinate dezvoltării deprinderilor de pronunție corectă;

Diferențierea – în această etapă se urmărește dezvoltarea auzului fonematic și a capacității de diferențiere fonematică;

Automatizarea – în această etapă se face apel la metode ca exercițiul, compunerea, povestirea sau conversația, integrând sunetele corectate în diverse situații de comunicare pentru a încheia astfel procesul complex de corectare a tulburării de limbaj.

Tulburările de limbaj și comunicare au nenumărate consecințe negative în planul dezvoltării psihocomportamentale, reușitei școlare, inserției sociale . Venim în sprijinul copiilor a căror părinți au sesizat că este ceva în neregula cu limbajul lor. O ședința logopedică presupune implicarea copilului în diverse activități specifice vârstei ce constau în repetarea unur silabe, cuvinte, propoziții, jocuri educative, asamblarea de puzzle-uri, rezolvarea unor fișe, alcătuirea de propoziții după imagini, activități distractive și captivante care fac ca vizită la logoped să nu fie resimțita negativ de către copil. Ședințele noastre de logopedie contin exerciții  și jocuri variate, atractive, care stârnesc și motivează copilul să lucreze pentru a corecta limbajul și îmbunătăți comunicarea. Terapia individuală are avantajul că permite o abordare mai eficientă a problemelor copilului, terapeutul ținând cont de cunoștințele și personalitatea acestuia.